Verslag Grote Oude Molen Nieuwjaars Pubquiz 2021

De coronacrisis zorgt voor beperkingen in de samenleving en bij onze buurtvereniging, maar bracht ook nieuwe mogelijkheden. Op zondagmiddag 16 januari vond voor het eerst De Grote Oude Molen Online Pubquiz (DGOMOP) plaats. Deze pubquiz was geheel online en werd gespeeld door 10  bloedfanatieke teams. Duidelijk te zien via de webcams was dat alle vragen werden beantwoord door jong en oud.
Het programma bestond uit 11 rondes waar triviale en onzinnige kennis (maar wel met een knipoog) moest worden ingezet om punten te vergaren. De quiz duurde bijna anderhalf uur. Via Teams werden de vragen gepresenteerd;  Freek Uijen en Laura Drewes praatte de vragen aan elkaar. In beeld liep een tijdklokje mee per vraag. Alle antwoorden kwamen binnen via een online formulier. Uit eindelijk stak het team Noesj met kop-en-schouders boven de rest uit. Op 10 april, tijdens de jaarvergadering en de buurtborrel, worden zij in het zonnetje gezet. Wij zien uit naar een pubquiz in december 2022, hopelijk live in de manege.