Verslagen

Verslag van de activiteiten in woord & beeld. Zelf een verslag of foto's toevoegen? Dat kan hier.

Sinterklaas (29-11-2023)

Op woensdagavond 29 november 2023 “klopten de harten” van kinderen van sommige gezinnen van Oude molen wel wat harder dan anders. Wanneer komen die pietjes nou en wat brengen ze mee. Voor mij en voor mij broertje en/ of zusje of voor mijn oudere broer en/ of zus. Sommige van hen waren al in... + details

Fietsexcursie Almere (02-10-2023)

Vorig jaar was er een excursie naar Nijmegen, een stad die onze gids Freek kent als zijn broekzak. Freek had nog een wensenlijst wat betreft steden om zich in te verdiepen. Bovenaan stond Almere.

Op 2 oktober was het zover. Freek had gedegen onderzoek gedaan en een route uitgestippeld.... + details

Bermopruimactie (09-09-2023)

Op een mooie zonnige en warme 9 september waren er meerdere activiteiten van de buurtvereniging bij de molen. Om 20.30 uur start het buurtfeest maar ‘s ochtends beginnen we met de bermopruimactie.

De opkomst van leden was prima, de opbrengst was wat mager. Of het lag aan het hoge... + details

Buurtfeest (09-09-2023)

Zaterdagvond 9 september vond het jaarlijkse buurtfeest plaats. Deze prachtige avond vond plaats op een heerlijke dag met warme en zonnig weer.

Het was deze dag ook Open Monumenten dag, rondom de molen bruiste het de hele dag al van de mensen en activiteiten. In de ochtend was er... + details

Oude Molen gaat lassen (27-07-2023)

Donderdag 27 juli verzamelen 8 (mannelijke) buurtbewoners zich bij de werkplaats van de Fa. Veldwachter aan de Koekendijk om een workshop lassen te gaan volgen. De workshop wordt gegeven door Gerrit Stegink en zijn zoon Rick.

Onder de koffie legt Gerrit uit wat lassen is (‘een beetje... + details

Lintjesregen 2023 (26-04-2023)

Op woensdag 26 april 2023 werd buurtgenoot Wil Nijland-Hekkert onderscheiden met een lintje.

Deze werd haar uitgereikt door burgemeester König in de Lebuïnuskerk in Deventer. Extra bijzonder aan deze dag was dat haar man, Henk Nijland, ook werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje... + details

Klootschieten (27-04-2023)

Het spreekwoord zegt dat de ketting net zo sterk is als de zwakste schakel. Maar bij het klootschieten is dat helemaal niet het geval. Daar geldt dat de ketting, dus het team, juist net zo sterk is als de sterkste schakel/speler. En dat heeft juist het team van Oude Molen dit jaar tijdens het... + details

Eten met de buren (01-04-2023)

Op vrijdag 21 april serveerde onze eigen top chefs Jannie en Truus weer een heerlijke maaltijd tijdens het “eten voor ouderen” in Manege ’t Ruiterkamp.

Deze avond werd bezocht door 12 buurtgenoten en enkele bestuursleden. Er was een fijne intieme sfeer en het werd een... + details

Bermopruimactie (25-03-2023)

Op zaterdagochtend 25 maart hebben ruim 10 buurtgenoten (oud en jong!) meegeholpen met het schoonmaken van de bermen in en rondom Oude Molen.
Het was een onstuimige ochtend die begon met regenvlagen, maar geleidelijk brak een verwarmend zonnetje door.

Naast de gebruikelijke... + details

Pagina's