Schoonmaakactie

Voor de tweede keer ( eerste keer was 8 oktober 2011) werd op 31 maart een ‘berm’-prik schoonmaakactie gehouden. De opzet is om in ca. 2 uur met zoveel mogelijk buurtgenoten rommel en troep uit de bermen van de wegen van de buurtschap op te ruimen. Er waren op de zaterdagochtend 15 enthousiastelingen in een geel of oranje hesje die vanaf het Molenplein aan de slag gingen.  Paul te Riele, die de rommel bij de verschillende ploegen ophaalde, moest  voortdurend  rondrijden en had bijna ruimte tekort in zijn aanhangwagen. Zoveel zakken werden er gevuld. Het zwerfafvalprobleem werd weer eens erg duidelijk. Voor de bermjutters was het daarom dankbaar werk. Naast het gevoel ‘we doen het niet voor niets’ , leverde het de deelnemers aan de actie na afloop ook nog lekkere koffie op (gesponsord door de molenaar), met gebak natuurlijk.
De knijpers en de vuilniszakhouders met zakken, werden door Cambio ter beschikking gesteld. Een mooie voorziening en de buurtvereniging zal er ongetwijfeld vaker gebruik van gaan maken.