Eten voor ouderen

Op vrijdag 21 april serveerde onze eigen top chefs Jannie en Truus weer een heerlijke maaltijd tijdens het “eten voor ouderen” in Manege ’t Ruiterkamp.

Deze avond werd bezocht door 12 buurtgenoten en enkele bestuursleden. Er was een fijne intieme sfeer en het werd een onvergetelijke avond. Deze wel zeer luxe maaltijd bestond uit maar liefst vier gangen.

Geopend werd met een delicaat appeltaartje op een bodem van boterkoek, geserveerd met een kopje koffie of thee.

Gang nummer twee was een excellente en rijkelijk gevulde aspergesoep met overvloedige garnering. De asperges voor deze soep werden ons aangeboden door aspergeboerderij Koks op de Oostermaatsdijk.

Na de soep was het tijd voor een bescheiden, maar gezellig rondje Bingo! Het bestuur had een aantal leuke, maar vooral lekkere kleinigheden ter beschikking gesteld. Er werd geconcentreerd, maar eerlijk gespeeld. Verscheiden aanwezige vielen gelukkig in de prijzen.

De hoofdgang was een kostelijke schnitzel Wiener Art, geserveerd met zowel gebakken aardappels alsook frieten, een garnituur van sperziebonen in spek, tuinbonen, huisgemaakte rabarber en een top salade.

Na deze copieuze maaltijd werden de aanwezige nog getrakteerd met een Grande Dessert waar de twee meester- cuisinières zichzelf overtroffen. Het dessertbord was een spektakel voor het oog en streelde de tongen.

Jannie en Truus, nogmaals heel hartelijk dank voor jullie inzet, het was een top maaltijd.

In het najaar volgt een volgende editie van eten voor ouderen. Mocht u dan willen aanschuiven, maar is vervoer van en/of naar de manege een probleem, laat het ons dan weten. Wij zorgen er dan voor dat u er toch bij kan zijn. Houdt u de nieuwsbrief en uw e-mail in de gaten voor de volgen de editie.

Klik hier voor de foto's.

Activiteit: