2019-06-05 busreis

Na meer dan 25 jaar stopten Hennie Denneboom en Dinie Borren met het organiseren van de busreis. Het is toch gelukt om ook dit jaar weer op reis te gaan. Ook is het gelukt om weer voor 60 euro de hele reis te verzorgen. Het betekende wel dat Jannie en Elly 's ochtends al vroeg in de weer waren om voldoende broodjes te smeren voor iedereen om binnen het budget te blijven. Om negen uur was iedereen present bij de molen om met de bus te vertrekken. Het was weer gelukt om de bus vol te krijgen. Met precies 50 personen gingen we op pad.Waar naartoe was zoals altijd weer afwachten. Om kwart over tien kwamen we aan in Beuningen bij Ootmarsum. Daar zit het huifkarbedrijf van Henk Scholten. We werden ontvangen met koffie en heerlijke Twentse krentenwegge. Tot ieders verbazing werd de bus weer naar Holten gestuurd. We gingen die dag namelijk verder met de huifkar. Twee karren met de paarden er al voor stonden klaar. Na de koffie gingen we op pad over rustige wegen in het rustige coulissen landschap. Zo nu en dan kregen we tekst en uitleg over wat we onderweg zagen. Bij het gebouw van de klootschietvereniging was de eerste stop. Daar gingen we picknicken, de paarden uitrusten en wij nog even naar het toilet. Verder ging het weer. We kwamen langs het Klöpkeshoes. Een piepklein huisje waar vroeger, ongelooflijk maar waar, twee ongehuwde vrouwen hebben gewoond. Zij brachten veel tijd door met bidden en klopten aan het eind van de 19de eeuw op de deuren van de mensen om hen op te roepen voor geheime katholieke bijeenkomsten. Wie wilde kon er even een kijkje nemen. Allemaal gingen we een eind verder bij de molen van Singraven uit de huifkar. We namen een drankje op het terras en kregen een rondleiding door de zaagmolen. Helaas werd daar een van onze reisgenoten geraakt door een losschietende ijzeren staaf. Deze staaf moest de te zagen boomstam op zijn plaats houden kwam ongelukkig tegen het been van een van ons. Een flinke pijnlijke kneuzing was het gevolg.            Aan het eind van de dag werden we afgezet bij restaurant Sterrebos in Beuningen. Daar kregen we een prima menu voorgeschoteld. Om zeven uur stond de bus weer klaar om ons vijf minuten na onze planning van kwart voor acht weer af te leveren bij de molen. Mede door het prachtige weer en het gezellige gezelschap kunnen we terugkijken op een prachtige dag. Klik hier voor de foto's.