Sint en Pieten in Oude Molen

Zondagmiddag 1 december rond 15.00 uur bezocht Sinterklaas met zijn twee trouwe Pieten de buurtschap Oude Molen weer. Hij bezocht diverse families en bracht vele cadeautjes bij de blij verraste kinderen (en volwassenen). Op de adressen, waar Sinterklaas halt hield, hadden zich meestal hele families verzameld. De Sint maakte kennis met zo’n 25 kinderen in de leeftijdscategorie van 2 tot 20 jaar, maar ook met nog oudere grote kinderen als opa’s en oma’s.  Gelukkig hadden de Pieten gedurende het jaar hun best gedaan en stonden van al deze bijzondere kinderen de details in het grote rode boek van Sinterklaas. De Pieten op hun beurt konden het weer niet laten veel pepernoten te strooien en ondanks de vermaningen van de Sint werden de aanwezigen geplaagd door overal waar het kon, pepernoten in te doen. Maar daarnaast werd ook bij menig huisgezin samen met de kinderen de Pietendans gedanst.
Al met als een geslaagd bezoek van Sinterklaas die om 18.00 uur weer uit Oude Molen was verdwenen op weg naar andere families in het land.
Sint en Pieten werden voor hun komst door de buurtvereniging hartelijk bedankt en uitgeleide gedaan tot aan de Cröddendijk.
Voor wat foto’s van de bezoeken klik hier