Excursie Eindhoven

Deze activiteit is al geweest. Bekijk het verslag:

zaterdag, september 29, 2012 - 08:00

Ga mee op ontdekkingsreis!

Na het grote succes van de excursie naar Rotterdam/Tweede Maasvlakte van vorig jaar organiseert de buurtvereniging nu een uiterst interessante en veelbelovende excursie naar EINDHOVEN op zaterdag 29 september a.s. (Vertrek 08.00 uur, Terug 21.00 uur).

Onder leiding van Freek Uijen (geboren en getogen in Eindhoven) bezoeken we de fraaiste en belangrijkste plekken van deze stad. Een stad waar u misschien niet direct aan denkt om naar toe te gaan, maar die wel enorm veel te bieden heeft. Een stad die in economisch, technisch, sportief en historisch perspectief een belangrijke rol speelt en heeft gespeeld in de ontwikkeling van ons land.

Het voorlopig programma ziet er als volgt uit: Vertrek Oude Molen - Molenplein(08.00 uur)
‘s Morgens rijden we eerst door de stad en bekijken o.a.: De Herdgang (PSV trainingscomplex), Landgoed de Wielewaal (familie Philips), Evoluon, Strijp-S (oud Philips complex), Daf fabriek en we besluiten de ochtend met een bezoek aan het Daf Museum.
Na de lunch bezoeken we: de Genneper watermolen (in tegenstelling tot onze ‘ De Leeuw ‘, wat een windkorenmolen is, is dit een waterkorenmolen) en vervolgen met een stadswandeling in het centrum langs o.a. Kleine en de Grote Berg, Wilhelminaplein, Witte dame en bruine heer, Heuvelgalerie en het Stratumseind.
Het programma sluiten we af met een warme maaltijd op de gezellige markt, waarna we rond 19.00 uur weer huiswaarts gaan (terug ca 21.00 uur).

De kosten voor deze dag bedragen slechts € 30,- (vervoer en entreegeld museum). De beide maaltijden zijn voor eigen rekening.

OPGAVE tot 9 september via het contactformulier of bij één van de bestuursleden.