Oude Molen presenteert Wij Deventer de Ideeën van de buurtschap

WIJ-Deventer
Op 7 november 2014 heeft een delegatie van het bestuur van de buurtvereniging ( Lia Jager en Mees Struijs) de ideeën gepresenteerd die uit de buurtschap naar voren waren gekomen, naar aanleiding van de oproep daartoe begin oktober. Alle bewoners hadden de mogelijkheid om een idee in te sturen. De kaarten waren in oktober huis-aan-huis verspreid.
De families Rattink en Spikker-Zomer en het bestuur van de buurtverenigng hebben in totaal 4 ideeën ingediend. Deze zijn via posterpresentaties verduidelijkt en verdedigd op vrijdagavond 7-11-2014 tijdens een door Wij-Deventer belegde avond in de manege 't Ruiterkamp.
De ideeën van Oude Molen op dit moment betroffen allemaal verkeersveiligheidbevorderende maatregelen:
1) Verkeersverbeterende maatregelen om de kruispunten Holterweg/oostermaatsdijk en Holterweg/bathmenseweg.  naast bronbestrijding heeft de buurtvereniging ook gepleit voor snelheidsbeperking binnen de ''bebouwde kom'- (tussen de witte bordjes Oude Molen.) . Hieraan is direct ook weer het fietspad langs de Oostermaatsdijk gekoppeld.(2)
3) Verbetering zicht op fietsad beukenlaantje/bathemnseweg door plaatsen of herplaatsen van enkele lantaarnpalen.
4) Aanschaf van hesjes en lantaarns met kegels voor EHB(echte)Ongelukken op de kruispunten en bij gebruik van avondevenementen in de buurtschap.
De ideeën vielen in goede aarde, hoewel idee 1.2. en 3 nog veel overleg zal vergen.
Idee 4 kan als  realiseerbaar direct bij Wij-Deventer worden ingediend.
Verder zijn er afspraken gemaakt om voor idee 1 overleg te starten met gemeente, provincie, Veilig Verkeer Nederland, ANWB e.d. Wij Deventer , in de persoon van Nelleke Hage, zal ons daarbij ondersteunen. Voor idee  3 zal de heer Nijland van de gemeente Deventer met enkele collega's van de betreffende afdelingen overleggen en zo mogelijk met voorstellen komen.
Het initiatief is  weer genomen. Het bestuur is er vrijwel zeker van dat deze ideeen door de hele buurtschap worden gedragen. Mocht u nog opmerkingen aanmerkingen of mee willen praten? Laat het ons weten via oudemolen@gmail.com .
Bijgevoegd zijn de posters (klik HIER)zoals die op de avond zijn gepresenteerd